2015. január 30., péntek

Házi müzliszelet

Egyik nap nasira vágytunk útközben, így betértünk egy szupermarketbe. A legkézenfekvőbb megoldás egy müzliszelet - lett volna -. Miután megnéztem a címkéjét nemcsak elborzadtam, hanem rájöttem, hogy igenis kibírom hazáig és igenis elkészítem az első házi müzliszeletemet.
Bár megkívántam, és jól is esett volna, vigasztalt a tudat, hogy otthon tiszta alapanyagokból, saját kezűleg készíthetem el.

Nagy előny, hogy otthon azt rakok bele, amit én szeretnék és olyan ízesítésű lesz, amilyet csak megkívánok.


Hozzávalók 30*40-es tepsibe:

150 g Zabpehely
100 g vaj
4 ek méz
3 ek darált dió/mogyoró
2 ek mazsola
50 g 70% étcsoki

A vajat a mézzel lassú tűzön összekeverjük. A diót/mogyorót, csokit durvára daráljuk. A mézes keverékhez hozzáadjuk a zabpelyhet és a többi hozzávalót. Kivajazott tepsibe elegyengetjük, majd előmelegített sütőben 140 fokon kb 30-35 perc alatt szárítjuk. 
Miután kivettük sütőből, tegyük hideg helyre, majd kb miután kihűlt szeleteljük fel. 
Dobozban több napig is eláll es mindig nagyon jó egy-egy szeletet elcsipegetni :)