2016. március 14., hétfő

Citromtorta főzött krémmel

Édesapám nagy kedvence a citrom torta. Ha jól emlékszem születésnapjára készítettem neki.

Mivel babócák is voltak az ünneplésen, így nem lehetett túl citromos a krém, hiszen ők inkább édesszájúak. Bár mi jobban szeretjük a savanykás ízeket, ez tökéletesen megfelelt a mi ízlésvilágunknak is.

 Szövegközi kép 1

Hozzávalók a piskótához:

  • 6 tojás
  • 6 ek cukor
  • 6 ek liszt (ha kakaósat szeretnénk, 1-2 ek kakaó, ennyivel kevesebb liszt)
  • 1 ek víz
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csipet só
  •  margarin a tepsi kikenéséhez

Krém:

  • 4 tojás sárgája
  • 20 dkg cukor
  • 1 tk víz
  • 1 db citrom
  • 1,5 ek liszt
  • 25 dkg margarin
Elkészítése:

A piskótát a korábbi receptem alapján készítettem el. 

Egy edényben vizet forralunk, majd vízgőz fölött (egy másik edényben) a tojássárgáját a cukorral, a citrom héjjal, levével és a vízzel kevergetjük. Hozzáadjuk a lisztet és sűrűsödésig kevergetjük a gőz felett. Miután kihűlt (a folyamat gyorsítása érdekében egy lábos hideg vízbe állítjuk az edényünket) a margarinnal habosra keverjük. 

A piskótát 3 részbe vágjuk, a krémmel kívül-belül megkenjük, majd díszítjük (én tejszínhabbal és citrommal díszítettem).

A cukor-citrom arányon lehet változtatni, az enyém nem lett túl édes, de kellemesen citromos íze volt.