2016. március 11., péntek

Utazás a nagyvilágban: Egyiptom - Előkészületek

A kalandjaim következő állomása Egyiptom..
Még nem jártam ott (ahogy még Afrikában sem), így egy helyet a listámról - sőt, ha minden igaz többet is - lehúzhatok hamarosan.
Mivel jelenleg készülök az útra, így frissek az élmények, hogy utazás előtt mivel is kell felkészülni, milyen dolgokat kell elintézni. Bízom benne, hogy találtok néhány számotokra is hasznos információt.

Forrás
Útlevél és vízum

Első és legfontosabb, ha megvan a konkrét dátum, nézzük meg az útlevelünk érvényességét! Magyar állampolgárok a belépéstől számított hat hónapig érvényes magánútlevél birtokában vízumkötelesen utazhatnak be Egyiptomba. Ezen a honlapon sok hasznos információt találtunk a beutazásról.
Ehhez a ponthoz kapcsolódik még a vízum beszerzése is, ami nélkül nem utazhatunk Egyiptomba.
A vízumot intézhetjük utazási irodán keresztül is ( kb. 5000 Ft-ot számolnak fel érte pluszban), illetve egyénileg is. Ha a második variáció mellett döntünk, akkor azt tudnunk kell, hogy az ügyintézés gyorsan zajlik, viszont annál kevesebb információ áll rendelkezésünkre a menetét illetően.

Az vízumot a következő helyen kell igényelni:
Egyiptomi Arab Köztársaság Nagykövetség - Budapest
Cím: 1125 Budapest, Istenhegyi út 7/b.
Telefon: 225-2150
Nyitvatartási időről pontos információkat nem találtam, ami biztos, hogy minden nap 9-12-ig nyitva vannak.

A vízum igényléséhez szükséges dokumentumok:
  • 2 db igazolványkép,
  • útlevél (visszautazástól számított min. 6 hónapig érvényes),
  • repülőjegy foglalás oda-vissza
  • egyiptomi szállásunk címe
Ára több mindentől függ, én az alapot igényeltem (egyszeri beutazás, turista), 11.000 Ft volt.
Kb. 1 hét alatt kaptam kézhez, amikor megcsinálták, hívtak telefonom, hogy mehetek érte (nem volt muszáj személyesen átvenni). Az országban turistaként maximum 30 napot lehet maradni ezzel a vízummal.

Van lehetőség Egyiptomban érkezéskor is vízumot igényelni, de én jobbnak láttam itthon elintézni, nehogy bármi probléma legyen ott.

Repjegy

A repülőjegyet ezen az oldalon foglaltuk le. Itt több társaságnak az ajánlatával találkozunk. Január végén terveztük el az utat, az időpontot nagyjából akkor fixáltuk le. Nem is tudom mit tanácsolhatnék a foglalással kapcsolatban, hiszen mi sem a legjobb áron találtunk jegyet.
Január végén - február elején körülbelül 60.000 Ft-ért lehetett Cairoba utazni 1 átszállással, ugyanez a járat február közepére 90.000 Ft-ra emelkedett. Így a +/- 1 nappal álltunk neki a keresésnek és február közepén 80.000 Ft-ért találtunk jegyet. Most ugyan ez a járat (egy nappal az utazás előtt) 130.000 Ft. Lehet van "repjegy-árfigyelő oldal", de sajnos én még nem találtam meg.

Oltások

Mivel még korábban nem jártam Egyiptomban és inkább az elővigyázatosság elvét vallom, így felkerestem a Nemzeti Oltóközpontot, hogy milyen oltásokat javasolnak Egyiptomba utazás előtt. Mind a titkárnő, mind az asszisztens nő, mint a doktor úr nagyon segítőkész és figyelmes volt. Bár irtózom a tűtől, ez úgymond a "szükséges rossz" volt, amin, ha már így döntöttem, túl kellett esni. Négyfajta oltást javasolnak, én ebből 3-at kaptam, hiszen korábban a hepatitis B elleni védőoltás megkaptam az általános iskolában. Természetesen előzetes konzultáció alapján el lehet dönteni, hogy melyiket szeretnénk igényelni.

Árak a következők:
hepatitis A ~ 13000 Ft
tifusz ~ 12000 Ft
diftéria-tetanusz ~ 3800 Ft

Konzuli bejelentés

A konzuli bejelentést egy hasznos dolognak tartom, nyilván abban az esetben derül ki a tényleges jelentősége és működése, ha valaki vészhelyzetbe kerül az adott országban (nem kívánom senkinek, hogy meggyőződjön róla!!). Először regisztrálni kell az adott oldalon: https://konzved.mfa.gov.hu/
Néhány általános kérdés kell kitölteni a tervezett utazásról és kész is vagyunk. Érdemes elolvasni a Konzuli Szolgálat utazási tanácsait országokra lebontva. A biztonságtól kezdve, az ott tartózkodáson át, az egészségügyi helyzetről lehet hasznos információkat találni.
Ajánlatos felírni a Magyar Nagykövetség elérhetőségét és telefonszámát, hogy vészhelyzet esetén egyből tudjuk tárcsázni.

Honlap: http://www.mfa.gov.hu/kulkepviselet/EG/HU
Cím: 29, Mohamed Mazhar St., Zamalek, Cairo, 11211 Egypt
SOS telefonszám: 002-0122-6575198

Biztosítás

A biztosítást fontos dolognak tartom, bár egyelőre nekem még nem kellett használnom külföldi utazásom során. Európában az európai Egészségügyi Kártya megléte is nagy segítség, de itt sem ajánlott csak azzal, biztosítás nélkül utazni. A biztosítók ajánlataiból Netrisken és Biztosítás.hu-n lehet válogatni. Figyeljünk oda, hogy sok esetben nem mindegy, hogy Egyiptom melyik részére utazunk, hiszen egyes biztosítások az utazásra nem javasolt térségeket (pl. Sínai-félsziget északi része) nem fedik le.

Pakolás

Az utolsó napok teendői. Amire tanácsos odafigyelni, hogyha Egyiptomban több helyet szeretnénk bejárni, és esetlegesen ezek a helyek az országban egymáshoz képest távol helyezkednek el, akkor nagyon nagy lehet a hőmérsékletbeli különbség. Készüljünk hideg és meleg ruhákkal is, hiszen a csomagban (általánosan 24 kg) elfér. :) Ezen kívül én magyar gyógyszert mindenképp javaslok, és a barátnőm tanácsára egy kis üvegben whiskyt, hiszen az jól lefertőtlenít és megvéd a baciktól.

Csapvizet semmilyen esetben se igyunk, válasszuk a palackozott vizeket helyette!
Naptej és kalap ne maradjon otthon, illetve egy kendőt mindenképpen vigyünk magunkkal, mert sok épületbe (esetleg mecset látogatásra) fedetlen fejjel nem mehetünk be.

A gépünk Alexandriában landol, a terveink szerint Cairot, Hurghadat, Luxort, Asszuánt látogatjuk meg. 10 napig leszünk ott (ami igencsak rövid idő), de bízom benne, hogy az eltöltött idő alatt sok szépet látok, új élményekkel fogok gazdagodni.