2016. március 9., szerda

Világutazás




Idén januárban nem tettem nagy fogadalmakat. Sajnos általában meg sem tudom tartani ezeket.
Minden évben elhatározom, hogy na, akkor most így lesz meg így lesz, de mire eltelik néhány hónap a kezdeti lelkesedés alább hagy. Nem szeretnék most leragadni az okok boncolgatásánál, nem ez a célom ezzel a bejegyzéssel.

Mégis lényegében megfogadtam valamit.

Az utazás mindig is közel állt a szívemhez, már gyerekkorban is volt lehetőségem utazgatni. Ez a lelkesedés nem hagyott alább az idők folyamán, időről időre szeretek új dolgokat kipróbálni, új élményekkel gazdagodni. Idén januárban (vagy még december volt?) célul tűztem ki, hogy amennyire a lehetőségek engedik, világot látok.

https://static.happywall.co.uk/uploads/galleri/585/vintage_varldskarta_large.jpg

Sokfelé jártam már, és igaznak tartom a mondást, miszerint "Az utazás az egyetlen dolog amiért fizetsz és mégis gazdagabb leszel."

Ennek a fogadalomnak a hatására csináltam magamnak néhány listát, ami egy bakancslista jellegű "have to do" list. Szépen sorban ezek alapján szeretném bejárni a világot.

Az első listán Európa fővárosai szerepelnek.
Egy óriás térképen tűzdelem a helyeket ahol jártam, kézzel fogható szuvenírként pedig a képeken kívül hűtőmágneseket és feles poharakat gyűjtök.


A második listával a kontinensekre szeretném kitűzni a képzeletbeli zászlómat.

A következő listám ókori és az újkori világ 7 csodáit tartalmazza.
Sajnos a gízai piramisokon kívül az ókori csodákból nem maradt meg más az eredeti állapotban, a tűzvészek, földrengések elpusztították az építményeket.

Magyarország is a listámon van, kifogyhatatlan gyönyörű helyekkel.
Itt , illetve itt tudunk inspirálódni.

És a legnagyobb tervem. Bejárni a következő helyeket (néhány egyezik a korábbi listámmal is, így ha minden igaz, nem sok maradhat ki belőle:) :



Szövegközi kép 1
 
További inspirációs helyeket itt, illetve további 7 csodákat itt tekinthettek meg. Elképesztőek!