2014. február 5., szerda

Do It Yourself - Karkötő függönyzsinórból II.

Nagyon rákaptam erre a függönyzsinór dologra. Mivel a legutóbbi alkalommal készített karkötőből bőven maradt még anyag, ezért utánanéztem egy másik lehetőségnek is, hogy miként tudnám felhasználni a maradékot.

Szintén nagyon egyszerű, kb. 5 perc alatt meg lehet csinálni. Mivel mostanában nagyon népszerűek a "big chain necklace"-ek, picit hajaz is rá, így még egy ok amiért el kellene készíteni. :)
Nekem annyi anyagom volt, hogy karkötőnek tudtam felhasználni, de bátran lehet belőle nyakláncot is csinálni, hiszen úgy is mutatós.
Ha esetleg valaki most szánná rá magát a készítésre és még nincs otthon alapanyag, akkor menjen el a legközelebbi röltexbe és kérjen bármilyen színű, méretű függönyzsinórt ( kb. 30 cm fog kelleni karkötőnek). Néhány száz forintba kerül. :)

Ezen kívül kell egy olló, öngyújtó és az anyaggal megegyező körömlakk.
Az elkészítése lépésről lépésre:

  • csináljunk egy kis hurkot, 

  • majd hajtsuk ketté a zsinórt és húzzuk át rajta
  • ismét hajtsuk ketté a zsinórt és most az új hurkon húzzuk át 
  • így folytassuk egészen a kívánt hosszig, majd a legutolsó hurkolásnál ne hajtsuk félbe, hanem csak húzzuk át simán a zsinórt
  • csomózzuk meg a végét, mindkét felét égessük meg picit öngyújtóval, majd ha kihűlt, fessük át körömlakkal
  • VIGYÁZAT!! Nagyon gyorsan leéghet!!!!
  • és kész is vagyunk :)

Az ötletet innen vettem. Itt cipőfűzőből csinálták, de így szerintem mutatósabb. Egy két vagány szín és megoldottuk a tavaszi/nyári ékszergondot. :)
Aki elkészítette, bátran mutassa meg! :)