2014. február 12., szerda

Do It Yourself - Rövid pólóból vadi új póló

Ma ismét egy használaton kívüli pólót varázsolok újjá. Ezt a felsőt nagyon szerettem viselni, a színe, mintája is tetszett, egészen addig, amíg valahogyan kinőttem. Mivel a hasvillantós felsők nem az én stílusom, így egy ideig a szekrény mélyén állt.

Most találtam egy módszert arra, hogy hogyan is tudtám ismét használni, feldobni valamilyen trükkel. Remélem ti is hasznosítani tudjátok majd, viszont ez egy kicsit nehezebb már, mint az előző volt, picit több kézügyesség kell hozzá és varrni tudás.

Mivel mostanában divatosak a tüll illetve necc berakások, és itthon is volt anyag bőven, ezért döntöttem úgy, hogy egy ilyesmit csinálok én is. A tüllel annyi volt a probléma, hogy az ugye nem rugalmas, így a megoldás általában a cipzár lehet, hogy beleférjünk. Szerencsére rám így is rámjött, de szenvedtem vele egy keveset. Ezért ajánlott inkább neccet használni, csak vigyázzunk rá, hogy ne szakítsuk el!
Az alapja igazából, hogy a hosszán szeretnénk változtatni, így meg kell toldani valamilyen anyaggal. Lehet ez sima pamut is, mintha öv lenne, vagy akár csipke, de még az aljára is varrhatunk fel rojtokat, máris sikerült a hosszon változtatni! Ugye nem is hangzik bonyolultan? :) Akkor lássuk hogyan készül!

Kellékek:

  • egy rövidebb póló
  • valamilyen másik anyag (nekem tüll volt)
  • varrógép (kézzel is meg lehet oldani akár)
  • cérna
  • olló
  • varrótű, gombostű
Elkészítése:
  • vegyük fel a pólót és jelöljük be gombostűvel, ahol le szeretnénk vágni (praktikus derékban, hogy semmink ne látszódjon ki:) ), majd vágjuk szét


  • fordítsuk ki és hajtsuk fel, hogy szép legyen a két széle, először tűzzük meg gombostűvel, majd cérnával férceljük oda

  • vágjunk le a tüllből néhány centivel hosszabbat, mint a póló szélessége, illetve a kívánt hosszabbítás hossza (nekem 10cm*75 cm volt duplán hajtva)
  • tűzzük oda az egyik részhez az anyagot és férceljük össze

  • miután passzol, fordítsuk ki és varrjuk össze a géppel, 

  • majd ismételjük meg a másik részével ugyan ezt

  • és készen is vagyunk!! :)


Mit szóltok hozzá? Szerintem elég vagány lett! :)
A későbbiekben szeretnék egy olyan megoldást is bemutatni nektek, hogy mi van akkor, ha nem kinőjük, hanem kihízzuk (sajnos), ezért mell, derék és csípő bőség növelésére van szükség.