2014. január 11., szombat

Az étkezésről

Nálam az étkezés egy kritikus pont, mivel úgy vagyok vele, hogy élvezzük az életet és amit megkívánunk, azt együk meg. Ezzel a hozzáállással semmiféle diéta nem kezdhető el, így sajnos elég nehéz helyzetben vagyok.
Természetesen, ha nektek ez nem jelent problémát, lehet próbálkozni különféle diétával (és nem fogyókúrával!!!), de CSAK olyannal, amivel nem sanyargatod magad és nem éhezel, nehogy a végén negatív hatást érj el vele. A későbbiekben én is szeretnék néhány kipróbált receptet csatolni, amelyek nem csak egészségesek, de finomak is. Mivel imádok sütögetni! :)

Kedves barátnőm ajánlott egy oldalt, ami akár még nekem is betartható lenne, ha nem lennék annyira lusta, hogy ne felejtsem el vezetni. Nagyon sok ismerősömnek tetszik, lehet, hogy nektek is épp ez a módszer válik be! Nálam nem működött, de ennek hatására alkottam meg a saját szabályaimat, amit sokkal, de sokkal könnyebb betartanom:
  • jelenleg eszem fehér és barna lisztel készült kenyeret is, de a jövőben szeretnék kísérletezni különböző lisztekkel (lenmag, rizs, zabpehely) a saját kenyerem elkészítésében
  • nem eszem/iszom hozzáadott cukrot (kávé, tea, sütemények, stb.)
  • a teán kívül csak ásványvizet iszom
  • kerülöm az édességeket (néha-néha egy raffaello golyó vagy magas kakaótartalmú étcsoki becsúszik)
  • a zöld teák csodát tesznek, de a legújabb kedvencem (hatásos!) a Herbária Elhízás elleni teakeveréke, ami csupa-csupa gyógynövényből áll
  • csípős/fűszeres ételektől előbb érzem magam tele
  • A LEGFONTOSABB: mindenből fél adagot eszem, mert a szemem jobban kívánja, de így is ugyan olyan jóllakott vagyok
Életmódot váltani nem lehet egy nap alatt, így ezt is apró lépésekkel kell elkezdeni.
Bár úgy voltam vele, hogy amit megkívánok, azt meg is eszem, mostanában ez a felfogás kezd megváltozni, mivel TUDOM, hogy sem a kóla, sem a chips, sem pedig az alkohol nem ér annyit, hogy feladjam azt, amiért az elmúlt napokban/hetekben keményen edzettem.
Ha más nem, legalább ez a kis "bünti" ösztönözzön :)