2014. január 14., kedd

Do It Yourself - Karkötő felturbózva

Ma szekrényürítést tartottam, így akadtam rá néhány régi ékszeremre. Mivel az eredeti formájában már nem használom őket, úgy gondoltam feldobom egy kicsit, átalakítom valami divatosabbá. Ugyancsak találtam régi hímzőfonalakat is, ezért rákerestem itt, hogy mit is tudnék kihozni belőle. Egy lány nagyon jól követhetően és szépen illusztrálva mutatja be a készítés menetet egy hasonló karkötőn.

A végeredmény ez lett:


Szükséges eszközök:

  • hímzőfonal több színben
  • egy régi karkötő
  • olló
  • egy segítő kéz/valami amibe beleakasztod amikor fonsz

Lépésről lépésre az elkészítése:
  • vágjuk szét a karkötőt és mérjünk le a nekünk tetsző színekből néhány centivel hosszabbat, mint a lánc
  • kössük össze a fonalakat, majd kezdjük el befonni (akasszuk rá valamire a végét, hogy szép legyen)
  • miután befontuk, a maradék cérnából egységenként varrjuk oda a láncot, nem baj, ha hosszabb a fonal, picit íves lesz a karkötőnk
  • és kész is :)

Lehet rá varrni kapcsot, amitől szebb lesz az eredmény, de nekem sajnos nem volt itthon ezért a fonalból oldottam meg. Divatos kis ékszer tavaszra :)