2014. január 10., péntek

Néhány szó magamról és a fogadalmam oka..


Amióta az eszemet tudom, sportoltam valamit. Kipróbáltam a szertornát, a fitnesst, a téren fociztunk, bringáztunk, futottam rengeteget, sőt tesiből még emelt szinten is érettségiztem, jelenleg meg az egyetemi pompomcsapat edzője vagyok.

Az összes sportág közül a karate lopta be magát a szívembe, 12 évig kitartóan edzettem, ezalatt pedig rengeteg barátot, élményt, tapasztalatot szereztem. Megtanultam, hogy milyen fontos is a kitartás és a céljainkért küzdeni kell. Tudom milyen az, hogy egy nagy bajnokság előtt hetekig diétázni, fogyasztani kell, de az edzéseken a maximumot kell kihoznod magadból még ilyen állapotban is. Tudom, hogy milyen az utolsó pillanatban, mérlegelés előtt futni fél órát, hogy a víz kimenjen belőled. És tudom milyen chips, hamburger, kóla, egyéb szenvedélyek nélkül élni, amikor mindenki más élvezi az életet körülötted. De nem bánom, mindennek az eredménye meg lett, többszörös stílus Európa Bajnok vagyok. És soha nem voltak súlyproblémáim... Másfél éve viszont közeledett a szakmai gyakorlat, az utolsó vizsgák és az államvizsga. Így az edzések száma is egyre csökkent, a mérleg meg egyre többet mutatott.

Fontosnak tartom megjegyezni, hogy a BMI Indexem alapján az ideális kategóriába tartozom, és körülöttem lévők szerint "jól nézek ki". Többször találkozom a "hova akarsz fogyni", "nincs is rajtad semmi" és hasonló kifejezésekkel, amik úgy gondolom, a hasonló kaliberű lányok számára mind ismerősek. Nem tervezek semmiféle drasztikus fogyást és nem is a rinyálásról fog szólni a blog, sem a különböző megerősítésekről "hogy tényleg nem kellene fogynod", hanem a velem hasonló helyzetben lévő lányoknak szeretnék néhány dolgot összefoglalni, útmutatást adni a helyes táplálkozásról, erősítésről, feszesítésről.
Azt is szeretném leszögezni, hogy semmiképpen sem divatból szeretnék diétázni. Számomra a light cola semmivel sem jobb mint a sima, a starbucks-os ligh vagy nonfat latte sem túl divatos a simával szemben. Ha csinálsz valamit, magadért csináld és rendesen. ..és mondj le ezekről.