2014. január 15., szerda

Ricinusolaj kipipálva

Nemrég vettem a gyógyszertárban ricinus olajat (Ricini oleum virginale). Rengeteg pozitív véleményt, ajánlást kaptam az ismerőseimtől, így arra gondoltam, hogy én is kipróbálom. Az egyik patikában 100 ml-t adtak kb 400 Ft-ért.
Azt tudni kell, hogy a ricinus olajat többféleképpen lehet felhasználni, én nem a hashajtó hatásáról, hanem a haj ápolással kapcsolatban írom össze a tapasztalataimat.

Forrás: http://4.bp.blogspot.com/

Egy kis jellemzés:
A ricinus Afrikából származó zsíros olajokat tartalmazó növény. Magja mérgező, sajtolással vonják ki az értékes olajat denaturációs ( fehérje térszerkezet megváltoztatása) kezelés után. Gyógyhatásait már a középkorban ismerték, jelenleg natúr kozmetikumként, haj/szempillaápolóként és hashajtóként alkalmazzák.
Kiváló lágyító, hidratáló szer, ápolja a száraz bőrt, a haj szerkezetét javítja.
A hajnövesztő szerepéről megbízható forrást nem találtam.

Az interneten több helyen is utána néztem, hogy hogyan is kell alkalmazni, de eltérő módszereket találtam, eltérő tapasztalatokkal. Elég nehéz helyzetben voltam, így a nekem legkényelmesebb és legszimpatikusabb megoldást választottam:
    • egy kis keverőtálkában összekevertem kb. 2 evőkanál étolajat és 3 kanál ricinusolajat (mivel a hajam derékig ér nekem elég nagy mennyiségre volt szükségem)
    • a hajamat egy gyors samponos mosással átmostam
    • a pakolás nagy részét a hajam végére, hosszára tettem (kézzel vittem fel), majd a maradékot óvatosan bemasszíroztam a tövébe
    • ezután kontyba csavartam és fürdősapkát raktam a fejemre
    • több helyen olvastam, hogy 3 óráig minimum rajta kell lennie, hogy kifejtse a hatását, mivel este volt, úgy gondoltam reggelig fennhagyom, így a párnámra terítettem egy törölközőt, ha esetleg lecsúszna a sapka
    • reggel ugyan úgy találtam, mint ahogy felraktam (ragacsosan... kicsit meg is ijedtem)
    • 2* mostam át samponnal és 1* balzsammal, mire úgy éreztem, hogy kijött belőle az olaj
    • hajszárító nélkül szárítottam
    • már száradás közben érezhető volt a puhasága, egyáltalán nem volt zsíros utána
      Ugyanekkor a szempillámra is felkentem egy adagot - dupla vagy semmi, ezt is reggel mostam le, a tapasztalat ezzel kapcsolatban, hogy nagyon puha tapintású lett.

      Vannak oldalak, ahol azt írják, hogy az olajat tojással kell összekeverni, melegíteni kell felkenés előtt, maximum 20 percet lehet rajta hagyni, nem szabad balzsammal mosni.  Mivel mindenkinek különböző a hajszerkezete, mindenki másképp reagál a dolgokra, valakinek ez válik be, valakinek meg az. Olvastam hajhullásról és babahaj növésről, zsírosodásról és szárazságról is. Fontoljátok meg, hogy megéri-e nektek kipróbálni és hogyan érdemes alkalmazni.

      Itt olvastam egy jó kis összefoglalást, a ricinusolajhoz keverve milyen olajakkal milyen hatást lehet elérni:
      • hajhullás ellen, hajerősítésre, a növekedés serkentésére: rozmaring, zsálya, cédrus, boróka, kamilla
      • korpásodás ellen: teacserje, rozmaring, eukaliptusz
      • zsíros hajra: ciprus, levendula, bergemott, zsálya, cédrus, citrom, boróka
      • száraz, töredezett hajra: eukaliptusz, szantál, rozmaring, rózsafa
      • sötét hajszín élénkítésére: rozmaring, cédrus
      • világos hajszín élénkítésére: kamilla, citrom
      Én egyelőre erről a módszerről tudok csak beszámolni, összehasonlítási alapom nincs, de az eredmény tetszik, így hetente egyszer alkalmazni fogom, ha lesz rá időm. Hajat növeszteni nem szeretnék, inkább a puhaság ami kedvező számomra. Ha esetleg mégis látok változást a többszöri alkalmazás után, leírom ezt is.

      Forrás: